25-28/9 sker underhåll på vår webb. Du kan då inte räkna på försäkring, anmäla skada eller logga in på Mina Sidor. Läs mer.

Att skapa innehåll för Modernas hemsida

På hemsidor idag läser en användare i genomsnitt 20% av det som är skrivet och oftast har man ca. 30 sekunder på sig att fånga en användares uppmärksamhet , därför är det viktigt att tänka från användarens perspektiv när man skapar innehåll.

Frågor man kan ställa sig när man skapar innehåll:

  • Vem läser det här och hur skriver jag för att fånga deras uppmärksamhet?
  • Vad är användarens mål när de landar på den här sidan och hur kan vi hjälpa användaren att nå det målet?
  • Har användaren sökt på något speciellt när den landar på den här sidan? T ex på Google.
  • Hur vill man att upplevelsen för användaren ska vara?

Bra innehåll underlättar för användaren genom att vara:

  • Tydligt och specifikt
  • Enkelt att förstå
  • Drivande mot ett mål

Det är viktigt att tillgodose besökarens mål, men även Modernas mål med sidan. Om man t ex skapar en sida för att driva mot en viss försäkring, då bör man göra det tydligt.

Tänk även på att allt innehåll ska gå i linje med Moderna Försäkringars värderingar och varumärke. Det är även viktigt att skriva för ökat SEO-värde, så läs gärna iProspect's guide Skapa innehåll för synlighet i sökmotorer