Intervju med Joanna Pagmert, skadereglerare

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

Jag jobbar som skadereglerare på Egendom och Resa. Där tar vi emot allt ifrån stulna mobiltelefoner och borttappade cyklar, till stora bränder och inbrott.

Vad är dina utmaningar?

En av många utmaningar är att kunna informera och argumentera för de beslut som fattas. Vissa kunder har aldrig tidigare varit med om en skada och vet inte hur en försäkringsprocess gällande skador kan se ut. 

 Sen finns det de kunder som är väldigt informationshungriga och vill veta allt det akademiska rörande försäkringar. Som skadereglerare måste jag kunna förmedla det akademiska till ett förståeligt språk, så det inte råder några missförstånd mellan oss och kund.

När trivs du som bäst på jobbet?

Jag trivs som bäst på jobbet när jag kommer hit på morgonen och ser glada kollegor som brinner för det de gör.

Hur är Moderna Försäkringar som arbetsgivare?

Det är en familjär känsla på jobbet. Folk är måna om varandra och det är enkelt att skapa vänskapsrelationer, oavsett vilken avdelning man jobbar på. Sen tycker jag att vi har väldigt generösa förmåner kontra andra arbetsplatser, det får mig att  känna mig extra uppskattad.

Vad är kvitto på att du har gjort en bra insats på arbetet?

Första kvittot är från våra kunder. När man känner att kund har uppfattat en som professionell och service-minded. Nästa kvitto kommer från kollegor och chef, deras uppskattning betyder väldigt mycket.