Intervju med Tony Bogren, Chef för Kundservice på Bilsport och MC

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

- Ingen dag är den andre lik. Det är en salig blandning av siffror, frågor från kundservice, kundrelaterade uppdrag och strategiska beslut. Det är mycket vitt och brett.

Vilka är dina utmaningar på jobbet?

- Att hålla ihop mitt team. Det är inte jag som gör jobbet, utan det är mina handläggare. Men det ligger på mitt ansvar att vi har en bra sammanhållning och att alla levererar utefter individuella mål och förutsättningar.

När trivs du som bäst på jobbet?

- När allting flyter på som det ska. Sen finns det givetvis en direkt koppling mellan min egen trivsel och mina medarbetares välmående. Trivs mina medarbetar så trivs jag.

Hur är Moderna Försäkringar som arbetsgivare?

- Jag tycker Moderna Försäkringar har blivit mycket bättre på att skapa samhörighet mellan de olika kontoren. Vi är stationerade i Växjö och har inte alltid känt oss fullt så delaktiga i vad som sker i till exempel Stockholm och Malmö. Moderna Försäkringars HR-avdelning har gjort väldigt mycket positiva förändringar, speciellt när det kommer till gemensamma aktiviteter och Moderna-Skolan.

Vad är ett kvitto på att du har gjort en bra insats på arbetet?

- Då måste jag gå tillbaka till mina medarbetare. Att mina medarbetare trivs och mår bra är ett kvitto på att jag gör någonting rätt. När det kommer till de hårda värdena handlar det såklart om försäljning, att vi når våra mål.

Vad skulle du säga är det bästa med att jobba på Moderna Försäkringar?

- Produkterna och medarbetarna. Jag är uppväxt med bilar och motorcyklar. När nya bekanta frågar vad jag jobbar med blir svaret: Försäkringar. Men det svaret är inte riktigt representativt för hur jag känner inför mitt arbete. Jag jobbar med bilar, motorcyklar och människor. Tre saker jag brinner väldigt starkt för.