Intervju med Hassan Srour, rådgivare

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

Mina arbetsuppgifter är väldigt skiftande. Som rådgivare hanterar jag både befintliga och icke befintliga kunder. Det kan vara kunder som tidigare varit anslutna hos Moderna Försäkringar genom avtal, eller ärendeorienterade kunder som ringer in och behöver hjälp. Vid behov reglerar jag mindre skador. Mestadels egendomsskador under tiotusen kronor.

Vad är dina utmaningar?

Det är många bollar i luften. Man måste vara organiserad. Likaså kan det vara väldigt emotionellt. Vissa dagar pratar man med kunder som befinner sig i besvärliga situationer,

då gäller det att vara lyhörd och närvarande. Kund får aldrig känna att jag negligerar dem. Alla signaler är viktiga. Varje kund förtjänar bästa möjliga bemötande. Ibland kan det vara en utmaning.

När trivs du som bäst på jobbet?

Jag trivs som bäst på jobbet när det händer saker och är actionfyllt.

Hur är Moderna Försäkringar som arbetsgivare?

Jag trivs mycket bra. Det är en trivsam miljö med bra sammanhållning. Har man idéer och tankar kring verksamheten finns det alltid någon att bolla med, vilket jag sätter stort värde på.

Vad är ett kvitto på att du gjort en bra insats på arbetet?

Jag vet att det låter som en kliché, men jag blir nöjd när mina kunder är nöjda. Det är kunderna som är mitt kvitto.