Övriga ärenden

Vi upplever just nu högt tryck på vår kundservice vilket medför längre svarstider. Det kan ta upp till en vecka att få svar på din förfrågan.

 

Är ditt ärende brådskande är det säkrast att ringa till vår kundservice på nummer 0200-267000 för att få svar direkt.

Vanliga frågor och svar

Innan du skickar in kontaktformuläret läs igenom vår FAQ.

  • Ja, vi kan skicka dessa till dig via mail eller lägga dem till Kivra som är en digital e-postlåda. Kontakta vår kundservice 0200- 259 259 så hjälper de dig.

  • De som omfattas av din försäkring och dess reseskydd är de personer som är skrivna och bosatta på adressen. Det ska även vara anmält till oss hur många ni är i hushållet.

  • Nej, du som handledare räknas fortfarande som föraren.

  • Reseskyddets längd varierar mellan våra olika avtal och gäller för privata resor. Vanligtvis gäller vårt reseskydd i 60 dagar. Det som ingår är läkarvård, medicin, sjukvård och även sjuktransport hem till Sverige. Det som du får betala är din valda grundsjälvrisk, vanligtvis 1 500 kr. Om du har utökat reseskydd ingår även avbeställningsskydd ifall du blir sjuk innan resan eller någon nära anhörig går bort. Utöver det ingår även ersättningsresa och du slipper den valda grundsjälvrisken. Om du har din hund- eller kattförsäkring hos oss och har utökat reseskydd gäller även avbeställningsskyddet ifall ditt husdjur måste till veterinären. 

Dina uppgifter