1. Hem
  2. Moderna Försäkringar
  3. Kontakta oss
  4. Vanliga frågor och svar
  5. Betalning
  6. Jag har fått ett meddelande att se till att ha täckning för autogirodragning

Jag har fått ett meddelande att se till att ha täckning för autogirodragning

Om du fått sms, email eller brev från oss där vi ber dig säkerställa att det finns pengar på kontot från vilket autogiro dras betyder det tre saker:

  1. Vi lyckades inte dra pengar förra månaden för din(a) försäkring(ar) eller försäkring(ar) du står som betalare för
  2. Vi kommer dra pengar för två månader denna dragning.
  3. Om vi inte lyckas dra pengar denna månad kommer försäkringen/arna sägas upp retroaktivt från föregående månad.

Vad ska jag göra?

Så fort som möjligt säkerställa att pengar finns på kontot från vilket pengar dras för din(a) försäkring(ar) eller försäkring(ar) du står som betalare för. Vi drar den 28:e eller närmsta vardagen därpå och gör ett försök om dagen under närmsta 4 vardagarna med start den 28:e.