Förlängt samarbete mellan Moderna Försäkringar och Akademikerförsäkring

Moderna Försäkringar och Akademikerförsäkring förlänger nu sitt långvariga samarbete med ytterligare tre år. Genom partnerskapet erbjuds 120 000 akademiker skräddarsydda och konkurrenskraftiga hem- och bilförsäkringar.

- Vi är stolta och glada över att ha samarbetat med Akademikerförsäkring i över tio år. I det fortsatta samarbetet kommer Moderna Försäkringar att lägga fokus på att leverera ännu bättre lösningar och service till medlemmarna, säger Linnéa Ecorcheville, affärsområdeschef för Partner och Direkt på Moderna Försäkringar.

Moderna Försäkringar och Akademikerförsäkring har sedan 2003 varit det pålitliga och trygga valet för akademiker från totalt fem förbund. Det nya avtalet sträcker sig fram till december 2016.

- Medlemmarnas trygghet står i fokus för oss och det känns kul att samarbeta med Moderna Försäkringar för att uppfylla vårt kundlöfte ”Vår kunskap - din trygghet”, säger Ingmar Norrefjord, vd på Akademikerförsäkring.

För ytterligare information,vänligen kontakta:
Linnéa Ecorcheville, affärsområdeschef Partner och Direkt på Moderna Försäkringar Telefon: 0707-662242
linnea.ecorcheville@modernaforsakringar .se

Ingmar Norrefjord, vd på Akademikerförsäkring