Linnéa Ecorcheville slutar på Moderna Försäkringar för att bli VD på Movestic

Efter åtta år i olika roller inom Tryg, och senast som VD på Moderna Försäkringar, går Linnéa Ecorcheville vidare till rollen som VD för Movestic Livförsäkring AB, där hon också verkat som oberoende styrelseledamot i över ett år.

– Linnéa har spelat en central roll och gjort ett stort avtryck under sin tid på Moderna. Hon har genomfört ett viktigt förändringsarbete som gör att Moderna idag har en stark försäljning i eget varumärke och är kända för sin innovationskraft, sina många spännande nischprodukter och för ett unikt digitalt erbjudande på den svenska marknaden, säger Morten Hübbe, koncernchef i Tryg, och fortsätter:

– Det är naturligtvis tråkigt för Tryg och Moderna att Linnéa har valt att gå vidare till nya utmaningar. Men jag är samtidigt stolt över att vi har duktiga medarbetare som är eftertraktade i andra bolag.

– Jag har haft åtta fantastiskt givande år på Moderna där vi gjort betydande förändringar inom distribution, kunderbjudande och organisation som gör att Moderna idag har en stark utgångspunkt för lönsam tillväxt och goda förutsättningar att möta en omvärld i förändring, säger Linnéa Ecorcheville, VD Moderna Försäkringar.

– Jag känner starkt för Moderna och medarbetarna och det är med blandade känslor som jag lämnar. Samtidigt har jag fått en möjlighet att gå till ett mycket spännande bolag i en bransch med många intressanta utmaningar, avslutar Linnéa Ecorcheville.

Linnéa tillträder som VD för Movestic den 1 april nästa år och rekryteringen av en efterträdare inleds nu.