Moderna Försäkringar höjer kontantersättningsbeloppet vid resor till Grekland

Moderna Försäkringar höjer ersättningssumman för stöld av kontanter i Grekland på grund av det osäkra läget. Om du blir bestulen får du ersättning upp till 15 000 kronor fram till den 31 augusti. Med detta tilltag är försäkringsbolaget först i Sverige med att höja gränsen på grund av den ekonomiska turbulensen i Grekland.

- Eftersom den allmänna rekommendationen, från bland annat UD, är att du ska ta med dig massa kontanter till Grekland så såg vi ett behov av att öka gränsen, säger Torbjörn Annerfors, ansvarig för Pris & Produkt på Moderna Försäkringar.

Trots att Moderna höjer ersättningsbeloppet för kontanter, från 6 000 kronor till 15 000 kronor för Greklandsresenärer vill de ändå uppmana till försiktighet.

- Man ska alltid vara försiktig hur man förvarar större summor kontanter. Sprid pengarna mellan personer i sällskapet och använd hotellens säkerhetsskåp, säger Torbjörn Annerfors.

Det är endast beloppet för kontantersättning som ändras för Greklandsresenärerna. I övrigt gäller samma villkor som tidigare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Torbjörn Annerfors, chef Pris & Produkt Moderna Försäkringar
E-post: torbjorn.annerfors@modernaforsakringar.se