Moderna inleder samarbete med forne elitseriespelaren och Luleå Hockeys lagkapten Anders ”Burra” Burström

Efter 18 år på högsta elitnivå, med erfarenhet från landslaget och med totalt 870 elitseriematcher, inleder Anders ”Burra” Burström ett samarbete med försäkringsbolaget Moderna för att leda och utveckla Modernas medarbetare till morgondagens coacher och ledare.

Samarbetet med Moderna kommer i första hand fokusera på utveckling av Modernas gruppledare och säljcoacher i Luleå som ett led i att stärka den långsiktiga kompetensutvecklingen.

”Vi är väldigt glada och stolta över samarbetet med Burra. Han har under lång tid varit en förebild för många inom hockeyn och är känd för sitt engagemang och driv. Burras gedigna ledarerfarenhet och intresse för mental träning och gruppsykologi kommer vara en stor tillgång för Moderna. Jag är övertygad om att vi har en hel del att lära av honom”, säger Magnus Nordlund, Platschef i Luleå.

”Det blir en spännande utmaning att ta sig an Modernas organisation i Luleå som har många unga och drivna medarbetare. Mitt intryck av Moderna är att det är ett företag som verkligen satsar på sina anställda och som vet vad som krävs för att lyckas. Jag ser stora likheter med elitidrotten när det handlar om att nå resultat med hög kvalité samt vikten av den enskildes förberedelser, motivation och engagemang” säger Burra, som parallellt med uppdraget på Moderna kommer att arbeta med andra uppdrag inom ledarskapsutveckling.

Om Moderna

Moderna är en nytänkande utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder sakförsäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. I Moderna ingår även varumärkena Atlantica, Netviq, Bilsport & MC och ModernaTrygghetsförsäkringar. Läs mer på www.modernaforsakringar.se

Om Anders ”Burra” Burström
Anders ”Burra” Burström har 20 år som hockeyspelare på elitnivå varav 5 år som lagkapten, 28 A-landskamper, 3 B-landskamper, 60 pojk- och juniorlandskamper, 870 elitseriematcher (tredje flest genom tiderna) och med bakgrund inom Luleå Hockey, Kärpet (Finland), HPK (Finland) samt Södertälje.

Magnus Nordlund, platschef på Moderna i Luleå
E-post: magnus.nordlund@modernaforsakringar.se