Tryggare för Moderna Försäkringars kunder

Moderna Försäkringar har tecknat ett samarbetsavtal med hyrbilsföretaget Avis. Genom avtalet blir Modernas kunder garanterade en hyrbil från Avis om olyckan är framme.

Nu blir Moderna Försäkringars kunder ännu tryggare. Alla som i sin försäkring har rätt till hyrbil när den egna är obrukbar kan numera vara säkra på att få en ersättningsbil från någon av Avis 120 stationer i Sverige – samtliga med personlig service. Avis har stort miljöfokus och har därför bilar av senaste årsmodell, med den senaste tekniken avseende säkerhet och miljö.

– Avis har enastående kundservice, hög tillgänglighet och ett mycket stort stationsnät vilket våra kunder kommer kunna dra stor nytta av. Vi ser det som en stor fördel att kunna erbjuda våra kunder en bil från Avis, säger Mattias Arreflod, inköpsansvarig på Moderna Försäkringar.

Både Avis och Moderna Försäkringar har belönats för sina insatser på respektive marknad. Avis utsågs 2012 till Europas ledande biluthyrare för företag. Moderna försäkringar har i sin tur nyligen utsetts till försäkringsbolaget med bäst service i CMA Research undersökning bland försäkringsförmedlare.

– Moderna Försäkringar är en utmanare på marknaden och de gör mycket bra saker, säger Tom Reimann, kundansvarig på Avis. De har fräscha idéer och utmanar andra aktörer att tänka nytt. Detta avtal är ett exempel på mervärde de ger sina kunder.

Avtalet mellan Moderna och Avis löper i tre år, med option på förlängning.