Betalning/Faktura/Autogiro

Är ditt ärende brådskande är det säkrast att ringa till vår kundservice på nummer 0200-267000 för att få svar direkt.

Vi besvarar normalt alla mail inom 24 timmar men ibland är svarstiden tyvärr längre men vi strävar alltid efter att svara dig så snabbt vi kan. 

Vanliga frågor och svar

Innan du skickar in kontaktformuläret läs igenom vår FAQ kring betalning och betalningsalternativ.

  • Med autogiro dras pengarna automatiskt från ditt bankkonto på förfallodagen. Här finner du den blankett du behöver fylla i och skicka in till oss för att anmäla medgivande till autogiro.

    Eller kontakta kundservice 0200- 259 259 så skickar de dig en länk så att du kan signera ett autogiromedgivande med BankId.

  • Logga in på din bank och klicka dig fram till "anmäl nytt autogiro". Sök på vårt företagsnamn och välj det alternativ som slutar på "privat". Betalnummer är ditt personnummer om du vill att flera försäkringar ska kopplas på samma autogiro. Om du istället skriver in försäkringsnummer kopplas den enskilda försäkringen på autogirot.

  • När du får hem pappersfakturan av oss lägger du in denna för betalning. När du gör det kommer din internetbank att informera att vi stödjer e-faktura, klicka att du vill acceptera det. Följande fakturor kommer att aviseras som e-faktura.

  • Vi gör våra dragningar den 28:e varje månad. Skulle den 28:e vara en helgdag eller röd dag görs dragningen nästkommande vardag. 

  • Ja, om det ska vara en annan betalare kryssar ni i rutan för annan betalare på blanketten för autogiromedgivande. Det är viktigt att den personen som ska betala försäkringen fyller i uppgifterna och signerar blanketten. Om det är en person som är annan betalare kommer denna att få hem ett dragningsbesked.

  • Om du har valt att betala månadsvis är din månadspremie är din årspremie dividerat med tolv, vi har inga avgifter för autogiro månadsvis. Den 20:e skickas det ett dragningsbesked till dig och där framkommer det hur mycket som planeras att dras. Ibland blir första dragningen större än snittpremien då försäkringarna normalt sett betalas förskottsvis.

  • Vi kommer att göra tre nya försök de kommande tre vardagarna. Om även dessa misslyckas kommer du få en påminnelse av oss. Där kommer det framgå att vi gör nytt försök nästa månad den 28:e. Om även den dragningen misslyckas kommer din försäkring att upphöra.

Dina uppgifter