Mina saker och bostad

 
Är du försäkringstagare?

Om du är försäkringstagare, alltså den som står på försäkringen anmäler du med fördel din skada här. Efter att du identifierat dig med bankId kommer du direkt till skadeformuläret där dina kontaktuppgifter är förifyllda.

Mina saker 

Här anmäler du om något av dina föremål  har blivit skadat, stulet eller gått förlorat. Tecknade du en produktförsäkring hos Elgiganten när du köpte ditt föremål gör du anmälan här.

Om dina vitvaror eller annan fast installerad egendom blivit skadat anmäler du det på Villa, lägenhet eller fritidshus nedan. Samma gäller om mat blivit förstörd i din kyl eller frys

Villa, lägenhet eller fritidshus 

Här anmäler du om en skada inträffat i din bostad, till exempel vattenskada, brand, värmepump, fönsterruta, skadegörelse i samband med inbrott eller andra skador. Du anmäler även här om dina vitvaror blivit skadade samt om mat blivit förstörd i din kyl eller frys.

Om du har drabbats av en omfattande brand- eller vattenskada kontakta vår skadeavdelning på 010-219 10 90.

Skadedjur 

Om din villa eller fritidshus blivit angripet av skadedjur, till exempel geting, husbock, hästmyra och annan virkesförstörande insekt ska du kontakta vår samarbeterspartner Nomor som är experter inom området. 

Det gör du enkelt genom att klicka på knappen nedan, eller ringa på 0200- 27 10 10 

Vill du komplettera ett pågående ärende?
Inga problem! Det gör du enkelt inne på Mina Sidor. Där har du möjlighet att komplettera med bilder, filer eller andra dokument.
Kom ihåg att alltid ha ditt skadenummer till hands när du kontaktar oss.